-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4865 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

1- بنده به كلاس موسيقي مي روم اما دوست من مي گويد كه توضيح المسائل ذكر كرده است ,كه هر موسيقي كه بزنم اشكال دارد ؟ لطفا براي من احكام موسيقي را ذكر كنيد. آيا اشكال دارد يا نه ؟
ج1- آموزش موسيقي « تعليم و تعلم» و نوازندگي به نونهالان و نوجوانان موجب انحراف آنان و ترتب مفاسد و جايز نيست , بطور كلي ترويج موسيقي با اهداف عاليه نظام اسلامي منافات دارد . مسئولين فرهنگي مجاز نيستند سليقه هاي شخصي خود را به اسم نشر فرهنگ و معارف در آموزش و پرورش و غير.... نوجوانان به كار بگيرند .
«امام راحل قدس سره »
موسيقي مطرب جايز نيست.
« مسائل جديد از ديدگاه علماء مراجع عظام , ص 62 »
مقام معظم رهبري مي فرمايد : هر موسيقي كه به نظر عرف موسيقي لهوي و مطرب كه مناسب با مجالس عيش و نوش است باشد موسيقي حرام محسوب مي شود و فرقي نمي كند, كه موسيقي كلاسيك باشد يا غير كلاسيك تشخيص موضوع هم موكول به نظر عرفي مكلف است و اگر موسيقي اين گونه نباشد بخودي خود اشكال ندارد .
«اجوبه الاستفتاءات, ص 248 ,مسئله 1127»

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.